دیجی صنعت
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تحلیل کسب و کار فست فود و درآمد

تحلیل کسب و کار فست فود و درآمد

تحلیل کسب و کار فست فود و درآمد

اگر به طور تصادفی از شخصی در خیابان بپرسید ، “کار در یک فست فود چگونه است؟” احتمالاً پاسخ منفی خواهید گرفت این یک تصور غلط رایج است که کارمند فست فود بودن وحشتناک است.

با این حال ، تا زمانی که در صنعت فست فود کار نکرده باشید ، نمی توانید به این سوال پاسخ دهید.

کار در فست فود موافقان و مخالفانی دارد ، دقیقاً مانند موافقان و مخالفان هر نوع شغل. این مقاله درباره کار به عنوان کارمند فست فود است.

کار در یک فست فود یک تجربه کاری عالی است. به صورت روزمره ، شما با مشتری سروکار دارید ، رو در رو کار می کنید ، در یک تیم عضو هستید و در آشپزخانه مسئولیت دارید. اگر اولین کار شما باشد ، تجربه فوق العاده ای در زندگی خود به شمار میرود.

شغل انعطاف پذیر

یکی از مزایای کار در فست فود انعطاف پذیری است. دانشجویان و کارمندان نیمه وقت معمولاً می توانند نوعی کار دریافت کنند که مطابق با برنامه آنها باشد.

اگر شغل موقت می خواهید ، فست فود راه خوبی است.

کار در صنعت فست فود فواید دیگری نیز دارد. برخی از شرکتهای فست فود فرصتهای ارتقا را برای کارمندان و فارغ التحصیلان فعلی ارائه می دهند.

با برخی مشاغل ، کار در ساعت 5 عصر به پایان نمی رسد. پس از بازگشت به خانه ، ایمیل های خود را تا غروب آفتاب گذشته باز می دارید. وقتی شیفت شما به یک فست فود ختم می شود ، دیگر کاری وجود ندارد که با خود به خانه ببرید.

تحلیل کسب و کار برای راه اندازی یک فست فود موفق

ابتدا باید به دنبال یک ایده خلاق برای شیوه ارائه فست فود به مردم باشید زیرا این روزها تعداد فست فودی بسیار زیاد شده است و اگر می‌خواهید موفق شوید باید خاص باشید. اما اشتباه نکنید خاص بودن لزوما به معنی صرف هزینه زیاد نیست، سعی کنید ابتدا به مطالعه و بررسی غذا ها وکسب و کار های موفق در سطح شهر بپردازید و دلایل موفقیت آنها را برای خود تحلیل کنید و پس از رسیدن به جمع‌بندی وارد مراحل بعدی شوید.

مرحله بعد گرفتن پروانه بهداشت و مجوزهای قانونی است که کار زیاد مشکلی نیست و در عرض چند هفته می‌توان این مرحله را طی کرد. حال نوبت تهیه سالن است که یکی از مهمترین بخش‌هاست، ظاهر کسب و کار بهتر است ساده ولی خاص باشد و نوع تزئینات داخلی مغازه با محصولی که ارائه می‌دهد همخوانی داشته باشد.

سالن فست فود نیاز نیست خیلی بزرگ باشد و یک مغازه بیست متری هم جوابگوست اما باید با شیوه ارائه خدمات هماهنگی داشته باشد به طور مثال بسیاری از فست فود های موفق وجود دارند که هیچ فضایی برای نشستن ندارند و همه محصول خود را به صورت بیرون‌بر عرضه می‌کنند.

همچنین سعی کنید محل مغازه در خیابان‌های اصلی محله که رفت و آمد زیادی دارد باشد و ترجیحا از افتتاح فست فود در کوچه‌های محلی خوداری کنید.

یکی از شیوه‌های موفق، ارائه تنها یک نوع فست فود است که به دلیل تمرکز روی یک محصول می‌توان آن را با طعم‌ها و افزودنی‌ها و طعم‌دهنده‌های مختلفی عرضه کرد که این خود می‌تواند جذابیت زیادی برای مشتری ایجاد کند مانند فست فود هایی که تنها به ارائه برگر ذغالی با ظاهر و طعم‌های متفاوت اقدام می‌کنند که بسیار ایده موفقی است.

درآمدها و هزینه های فست فود

بر اساس تحلیل کسب و کار فست فود و درآمد و بررسی میدانی برای راه‌اندازی یک فست فود بین شصت تا هفتاد میلیون تومان سرمایه اولیه نیاز دارید؛ البته اجاره مغازه بستگی به متراژ و محل آن دارد ولی به طور متوسط بین سی تا چهل میلیون تومان رهن و یک و نیم تا سه میلیون تومان اجاره نیاز است. برای مشاهده لیست لوازم مورد نیاز فست فود کلیک کنید…

برای تهیه یخچال، فر پیتزا ، فر ساندویچ ، جوجه گردان ، سرخ کن ، کباب پز ترکی ، اجاق گریل ، میز کار استیل و سایر وسایل و همچنین تزئینات داخل مغازه نیز بین پنجاه تا هشتاد میلیون تومان نیاز است. تهیه مواد اولیه نیز که معمولا به صورت هفتگی خرید می‌شود نیز هفته‌ای یک تا دو میلیون خرج بر می‌دارد. هزینه انرژی هم حداقل ماهی یک میلیون تومان می‌شود که به آن حقوق حداقل یک کارگر با حقوق حداقل هشصد هزار تومان در ماه را باید اضافه کرد.

فرض کنید یک فست فود ۱۰۰ ساندویچ در روز بفروش برساند و قیمت میانگین ساندویچ‌ها ۶۰۰۰ تومان باشد. بنابراین درآمد روزانه آن ششصد هزار تومان می‌شود و اگر ۳۶۵ روز سال را کار کند درآمد سالیانه این واحد می‌شود ۲۱۹ میلیون تومان، حال باید هزینه‌ها را از این مبلغ کم کنیم.

هزینه مواد اولیه در ماه ۸ میلیون تومان و در سال ۹۶ میلیون تومان، هزینه نیروی انسانی (۲ نفر) هر یک در ماه حداقل ۸۰۰ هزار تومان و در سال ۱۹٫۲ میلیون تومان، هزینه انرژی در ماه یک میلیون تومان و در سال ۱۲ میلیون تومان، اجاره بها مغازه به طور میانگین ۲ میلیون تومان در ماه و در سال ۲۴ میلیون تومان، حقوق مدیریت ۲ میلیون تومان در ماه و ۲۴ میلیون تومان در سال در نظر گرفته شده است. بنابراین کل هزینه سالانه برابر ۱۷۵٫۲ میلیون تومان می‌باشد.

پس سود خالص این ساندویچی ۴۳٫۸ میلیون تومان در سال خواهد بود و این تنها برای فروش یک نوع غذاست که قطعا در طول زمان فروش بیشتر و سود هم متغیر میشود .

و در ادامه چند نمونه طراحی داخلی فست فود را مشاهده میکنید:

سخن آخر

از این تحلیل لذت بردید؟

تا چه حد طرفدار فست فود هستید؟

معیار های شما برای فست فود خوب چیست؟

نظرات و پیشنهادات خود را با دوستان دیجی صنعتی به اشتراک بگذارید…

جهت مشاهده محصولات و اطلاع از تخفیفات پیج ایستاگرام دیجی صنعت را دنبال کنید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*