دیجی صنعت
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چگونه یک رستوران موفق داشته باشیم

چگونه یک رستوران موفق داشته باشیم

رستوران به کجا گفته میشود؟ | چگونه یک رستوران موفق داشته باشیم

غذاخوری یا رستوران (Restaurant) نوعی بنگاه (مؤسسه)یا(واحد صنفی) است که در آن خوراک و نوشیدنی ارائه و در همان‌جا صرف می‌شود. مطلوبیت خوراک ارائه‌شده، چیدمان مناسب، تمیزی، قیمت، کیفیت غذا ، خدمات و… می‌تواند در کیفیت رستوران و شهرت آن نقش مهم داشته باشد. گاهی ممکن است غذاخوری‌ها، بخشی از یک واحد بازرگانی و جهانگردی بزرگ‌تر باشند، مانند فروشگاه‌ها و مهمانخانه‌ها.رستوران به کجا گفته میشود؟

یک رستوران باید بهترین مدیریت ، دکوراسیون، کیفیت، کمیت ، تبلیغات ، منو، سرویس دهی را داشته باشد تا بشود رستوران خوب نه اینکه اسم رستوران را یدک بکشند.

معیار های یک رستوران خوب چیست؟

توجه به اصول بهداشتی

رعایت اصول بهداشتی در کارکنان یک رستوران باید آنقدر مشهود باشد که مشتریان با یک بار آمدن به آنجا از این موضوع مطلع شوند. داشتن کلاه و دستکش و البته لباس‌های یکدست، تمیز و با رنگ روشن و پاک کردن سریع میز غذایی که پیش از این مشتری دیگری از آن استفاده کرده است، نکته‌های اولیه‌ای هستند که باید به آن‌ها دقت کرد.

آشپزخانه قابل رویت

رستوران‌هایی که آشپزخانه و بخش سرو غذایشان قابل‌مشاهده هستند و مشتری می‌تواند تمام کارهایی که برای تهیه غذا اجرا می‌شود ببیند، برای انتخاب مناسب‌تر هستند زیرا در این صورت کارکنان رستوران باید به نکته‌های بهداشتی و اصول حرفه‌ای آشپزی و سرو، بیش از پیش توجه کنند.

کارکنان مجرب و پاسخگو
معیار های یک رستوران خوب چیست؟

مناسب بودن سر و وضع کارکنان و پاسخگو بودن آن‌ها در برابر مشتری از ویژگی‌های یک رستوران خوب است. آن‌ها باید با کمال ادب و احترام به درخواست‌های مشتری پاسخ دهند و به شکایت‌های احتمالی آن‌ها رسیدگی کنند. رعایت این نکته‌ها، ابتدایی‌ترین موارد در امر مشتری مداری در رستوران‌هاست.

غذای به اندازه همراه با تزیینات

پرس غذایی که رستوران در نظر میگیرد باید به اندازه یک فرد بالغ باشد علاوه بر آن بشقاب و ظروف غذا از تزیینات و طراحی خوبی بهره بگیرند .

از مواد وکیوم شده و بهداشتی روی میز ها استفاده شود مواردی مانند بطری های آب یا نوشابه ، بشقاب و قاشق ها و…

داشتن فضای مناسب
معیار های یک رستوران خوب چیست؟

محیط یک رستوران نباید آنقدر کوچک باشد که میزها بیش از اندازه به هم نزدیک قرار بگیرند زیرا در این صورت مشتریان احساس ناامنی می‌کنند و نمی‌توانند با آرامش و راحتی غذایشان را میل کنند.

حضور مسئول رستوران در کنار مشتریان

حضور مسئول رستوران در جایی که مشتریان به صرف غذا می‌پردازند و پرس‌وجو از آن‌ها درباره اینکه کیفیت و کمیت غذا مورد پسندشان است یا نه، نشانه آن است که رستوران به مشتریانش اهمیت می‌دهد و همواره در پی بهتر شدن است. وجود فرم‌های نظرخواهی نیز می‌تواند نشانه‌ای از همین اهمیت قائل شدن برای مشتری باشد.

رعایت تناسب در میان غذاهامعیار های یک رستوران خوب چیست؟

بیشتر غذاهای موجود در منوی رستوران‌ها، غذاهای سرخ شده، چیپسی یا بسیار چرب هستند. در حالی که در یک رستوران خوب هنگام تهیه منو باید تناسبی میان غذاهای گریل، سرخ شده، کبابی یا پخته در نظر گرفته شده باشد. این کار نشان می‌دهد رستوران به سلامت مشتریانش توجه دارد. در ضمن، اگر غذای جدیدی در منوی غذایی قرار داده شده است که به نظر می‌رسد مشتری آن را نمی‌شناسد، بهتر است یا مواد اولیه آن جلوی نامش ذکر شوند یا سفارش‌گیرنده رستوران با داشتن اطلاعات کافی، این غذا را به مشتری معرفی کند.

راهکار های افزایش درآمد رستوران | افزایش فروش رستوران | راه جذب مشتری بیشتر رستوران

اگر در صنعت مواد غذایی مشغول به کار هستید, میدانید که این رقابت نمیتواند به راحتی به موفقیت برسد در ادامه چند راهکار موثر در جذب مشتری بیشتر و افزایش فروش برای شما معرفی میکنیم:

حضور مجازی و شبکه های اجتماعی خود را تقویت کنیدراهکار های افزایش درآمد رستوران

کاملا مشهود است که امروزه تعداد بیشتری از افراد با دستگاه های تلفن همراه خود به وب دسترسی پیدا می کنند. مهم نیست چه مدت را صرف وب سایت رستوران خود کرده اید, اگر در راستای تولید محتوا برای تلفن ها و رایانه ها بهینه نباشد, اکثر مشتریان شما از صفحه تان خارج خواهند شد. با سرمایه گذاری در وب سایتی که به نظر عالی میرسد و به درستی در تبلت ها, تلفن ها و کامپیوتر ها به طور یکسان کار میکند, اطمینان حاصل کنید که در حال استفاده از فناوری به نفع خود هستید.

اگر برای رستوران خود وب سایت ندارید, ساده ترین راه برای کمک به مشتریان برای یافتن شما ایجاد لیست Google My BUSINESS(GMB) با آدرس, شماره تلفن و تصاویر مکان شماست. این کار همچنین به مشتریان شما امکان بررسی و به اشتراک گذاشتن غذاهای رستورانتان را می دهد.
به همین ترتیب سعی کنید حساب های رسانه های اجتماعی را برای تجارت خود تنظیم کنید و یک حضور آنلاین فعال را حفظ کنید. اگر وقت ندارید پیام های دریافت شده از طریق شبکه های اجتماعی خود را تحت نظر داشته باشید, یکی از کارکنان خود را مسئول پاسخگویی به سوالات قرار دهید.
نکته مهم دیگر در مورد داشتن یک حساب کاربری در رسانه های اجتماعی این است که می توانید برای هر رویدادی که ممکن است میزبان آن باشید, اطلاع رسانی کنید. یا اگر رستوران شما به دلیل قطع برق یا دلیل غیرقابل پیشبینی دیگری بسته شده است, می توانید از آن برای مطلع ساختن مشتریان استفاده کنید. در کل می توانید از رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای تحقق بسیاری از استراتژی های حفظ مشتری که در بالا ذکر شد استفاده کنید.

 مشتریان جدید را به رستوران خود جذب کنیدراه جذب مشتری بیشتر رستوران

احتمالا اهمیت برخورد اول مشتریان با رستورانتان را میدانید. یک مشتری معمولی بیشتر از یک مشتری که برای اولین بار با نام تجاری شما آشنا شده و وارد رستورانتان می شود, میتواند اشتباهات سهوی از جانب شمار را نادیده بگیرد. تلاش کنید که فقط کمی بیشتر برای اولین تجربه میهمانان رستورانتان گام بردارید تا تاثیر مثبت آن را ببینید.

از استراتژی های حفظ مشتری برای افزایش وفاداری مشتری استفاده کنید

اگر تا به حال حتی به عنوان یک مشتری معمولی در یک کافه یا رستوران محلی بوده اید, می دانید دانستن نامتان و غذای مورد علاقه تان توسط سرورها چه حسی دارد. بیرون رفتن برای غذا خوردن چیزی بیش از صرف غذا ست. این یک تجربه اجتماعی و حتی یک سرویس است که با خدمات خوب رستوران حتی ممکن است شما را تشویق به مشتری دائم شدن کند.

ممکن است در مورد هزینه های جذب مشتریان جدید در مقابل حفظ وفاداری تعجب کنید. اگر چه ممکن است دستیابی مداوم به مشتریان جدید مهم به نظر برسد, اما خوشحال نگه داشتن مشتریان وفادار خود نسبت به جذب میهمانان اول وقت مقرون به صرفه تر است.افزایش فروش رستوران چند عامل وجود دارد که می تواند در این امر نقش داشته باشد, اما یکی از موارد مهم تبلیغات است. به عنوان مثال یک بیلبورد هزینه زیادی دارد. در حالی که درست است که یک بیلبورد مارک شما را در معرض صدها یا هزاران نفر از افراد جدید قرار می دهد اما تنها تعداد کمی از آنها ممکن است به تجارت شما مراجعه کنند.

در بسیاری از موارد شما می توانید از مشتریان دائمی خود به عنوان تبلیغات رایگان استفاده کنید. تبلیغات لسانی یا زبانی یکی از بهترین تبلیغ هایی است که هر شغلی می تواند داشته باشد. عموما افراد تبلیغاتی همچون بیلبورد اعتماد چندانی ندارند اما به توصیه دوستشان مبنی بر مکانی مناسب برای غذا خوردن اعتماد میکنند. این بدان معنی است که مشتریان دائمی شما در موفقیت کسب و کار شما بسیار ارزشمند هستند.

تجهیزات رستوران | لوازم مورد نیاز رستوران | خرید تجهیزات رستورانی

ما برای شما در سایت فروشگاهی دیجی صنعت تمامی تجهیزات رستورانی را به قیمت تولیدی و با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار داده ایم.

کافیست روی تصویر زیر کلیک کرده تا محصولات خود را مشاهده و خرید کنید:

(کلیک کنید)

تجهیزات رستورانی

 

 

سخن آخر

از این تحلیل لذت بردید؟

تا چه حد طرفدار کسب و کار غذایی هستید؟

معیار های شما برای انتخاب تجهیزات آشپزخانه تان چیست؟

نظرات و پیشنهادات خود را با دوستان دیجی صنعتی به اشتراک بگذارید…

جهت مشاهده محصولات و اطلاع از تخفیفات پیج ایستاگرام دیجی صنعت را دنبال کنید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*